Små og store drømmer trenger flinke folk med gjennomføringskraft. Ikke minst gjelder det når det er snakk om penger. Derfor er det godt å vite at de du møter i Sparebanken Møre er skikkelige folk som kjenner ditt lokalmiljø. Vi har de best skodde medspillerne for folka og bedriftene i regionen vår. Alle våre finansielle rådgivere er autoriserte, vi har lokalkunnskap - og vi har egne spesialistavdelinger.

Hvordan bytte bank?

Du kan velge å ordne bankbytte selv, eller vi kan hjelpe deg. Slik gjør du det:


Vi hjelper deg

I Sparebanken Møre hjelper rådgiveren din deg med det som trengs


Vi tar kontakt med din tidligere bank og avslutter kontoene dine Vi tar kontakt med din tidligere bank og avslutter kontoene dine
Vi flytter alle Avtalegiroene dine Vi flytter alle Avtalegiroene dine
E-faktura følger personnummeret ditt og blir automatisk overført E-faktura følger personnummeret ditt og blir automatisk overført
Kom innom oss med passet ditt, så får du ny BankID Kom innom oss med passet ditt, så får du ny BankID
Rådgiver fyller ut dette skjemaet for å flytte dine avtaler Rådgiver fyller ut dette skjemaet for å flytte dine avtaler
Rådgiver i Sparebanken Møre med headset på hodet smiler til deg.

     




       

Raskt svar

Har du lån i annen bank og ønsker å bytte bankforbindelse? Ta kontakt, vi hjelper deg med alt som trengs for å bli kunde hos oss. 

Huskeliste for deg som skal bytte bank på egenhånd

Det først steget er å bli kunde hos oss. Dette kan du enkelt gjøre med BankID fra annen bank. Du vil automatisk få en nettbankavtale. I nettbanken kan du åpne de kontoene du har behov for, gi de egne navn og bestille nye kort. 

Når du bytter bank får du også nytt kontonummer. Meld fra til arbeidsgiver, slik at du får lønn til riktig konto. Dette kan ofte gjøres enkelt på e-post. Husk også å meld fra til offentlige tjenester som NAV, Lånekassen, Helfo, Husbanken osv. Hos Skatteetaten endrer du kontonummer i forbindelse med skattemeldingen. Fordelskort som Coop og Trumf og abonnementstjenester som Spotify og Netflix må også få melding.

I AppStore eller Google Play finner du mobilbankappen ved å taste Sparebanken Møre.

Når du har opprettet kontoer i ny bank og mottatt dine nye kort, overfører du penger fra gammel til ny bank. Husk å la det stå igjen litt penger for å dekke inn betalinger som ligger til forfall.

I nettbanken oppretter du Avtalegiroene på nytt. Klikk her eller gå til "Alt innhold" - "Alt om Avtalegiro og eFaktura". Vær oppmerksom på at du kan ha regninger som allerede ligger til forfall. La det være igjen penger til disse. Følg gjerne med i gammel nettbank en måneds tid for å sikre deg at der ikke ligger regninger uten dekning.

Du kan kun ha én BSU-konto. For å flytte BSU-kontoen må du fylle ut Bank-bytte-skjemaet, eller ta kontakt med oss for å få hjelp.

Når du har mottatt dine nye kort er det lurt å makulere de gamle. På den måten slipper du å betale unødvendige årsgebyr. Husk å registrer nye kort i abonnementstjenester som Vipps, Spotify, AppStore, Google og lignende.

Har du lån og ønsker å bytte bank? Ta kontakt for å avtale møte med en av våre dyktige rådgivere!

For å få BankID må du legitimere deg med pass

BankID kan benyttes som identifisering og til signering i nettbanken, nettbutikker, Vipps, en del kommunale og statlige tjenester, Statens Vegvesen, Skatteetaten, til søknad på skoler og mye mer. Du kan bruke samme BankID alle steder som tilbyr tjenester med BankID.

De aller fleste banktjenestene kan du utføre selv i nett- eller mobilbanken - enkelt - og når det passer deg. Men du er hjertelig velkommen til å bestille tid hos rådgiver hvis det er noe du lurer på. Kundeservice hjelper deg på telefon eller chat.

Få hjelp til å bytte bank

icon Ring meg (Åpent hverdager 08.00-20.00)
icon Chat (Åpent hverdager 08.00-20.00)
icon Ring oss 70 11 30 00
icon Book møte